مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 30 شهریور 1401 ساعت 12:522022-09-21اجتماعي

بوی ماه مهر| راهکارهای کنترل ترس کلاس اولی ها از مدرسه


اگر کودکی در مدرسه با ترس همراه باشد پدر و مادر و اولیای مدرسه حتماً باید این ترس را جدی گرفته و از مقایسه کودک با دیگر بچه ها بپرهیزند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، فروغ اسرافیلیان روانشناس و عضو هیئت علمی دانشگاه در برنامه روزنه بگذراند کودکش هم راحت تر با این موضوع کنار خواهد آمد.

این روانشناس حضور پدر و مادر و حمایت های عاطفی از کودک را در بزرگسالی فرزند موثر دانست و مطرح کرد: اگر کودکی در دوران مدرسه هم با این ترس همراه باشد پدر و مادر و اولیای مدرسه حتماً باید این ترس را جدی گرفته و از مقایسه کردن کودک با دیگر بچه ها بپرهیزند.

عضو هیئت علمی دانشگاه افزود: ما اگر گوش شنوایی برای احساس کودک و شنیدن دلایل ترس او داشته باشیم می توانیم بخشی از ترس و اضطراب فرزندمان را کنترل کنیم.

در کنار این موضوع، مهمترین گام برای درمان ترس در کودک این است که برای کودک توضیح دهیم تا چه ساعتی در مدرسه می ماند و این اطمینان را هم به کودک بدهیم که در کنار او هستیم.

اسرافیلیان به والدین و اولیای مدرسه هشدار داد که اگر این ترس و اضطراب در کودک جدی گرفته نشود و برای کنترل آن برنامه ریزی صورت نگیرد، می تواند در آینده به اختلالات روانی همچون افسردگی، اضطراب اجتماعی و وسواس فکری تبدیل شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بوی ماه مهر| راهکارهای کنترل ترس کلاس اولی ها از مدرسه

بوی ماه مهر| راهکارهای کنترل ترس کلاس اولی ها از مدرسه